Veterinärer..

Ester har luktat illa i munnen några dagar och igår tittade jag igenom munnen på henne och upptäckte att hennes ena kindtand hade gått av och att tandköttet var inflammerat! Så typiskt, jag som alltid har varit så stolt över Esters tänder. Hon är snart 9 och har i princip aldrig haft tandsten. Men iallafall, jag googlade runt lite hittade flera fall där folks hundars tänder hade gått av, alla hade fått åkt in och tagit bort tanden. Så jag bestämde mig för att boka tid för att operera bort tanden. Jag vill ha dem duktigaste veterinärerna som gör det eftersom jag är väldigt rädd om Ester. Så jag tänkte att Strömsholm har väl bara "elitveterinärer". Jag ringer dit och får prata med en tjej, jag berättar vad som hänt och får som svar att man inte behöver ta bort tanden men om jag ville kunde dem göra det ändå...! Vi bokade ingen tid men jag ringde direkt till Katrineholms veterinärer och de sa att antagligen har hon ju jätteont och att dem rekommenderade att ta bort den så fort som möjligt. Så nu, den 13 mars ska Ester opereras. Usch, vad jag är nervös, man vill ju inte att sina älskade hundar ska behöva va hos veterinären. Men tyckte det var ett konstigt svar jag fick hos Strömsholm.. Undrar om dem skulle vilja gå runt med trasiga tänder.. Så kom ihåg, om ni tycker ni får ett konstigt svar från en veterinär, lita alltid på magkänslan och dubbelkolla med någon annan!
Kram Lovisa 


Berta tycker synd om Ester fast egentligen vill hon bara ha mat...


Kommentarer
Inger

Stackars Ester! Det går säkert bra. Alfonzo och jag håller tassar och tummar. Krama om Ester från oss.

2014-02-27 @ 20:00:04
Brovall

Aj aj... Hoppas allt går med tanden. Vi håller tummarna för Ester🐾🐾

2014-03-01 @ 15:39:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Blixtra´s valpar

En blogg till våra valpköpare och deras blivande familjemedlemmar

RSS 2.0