Idag har kronprinsessan 2-årig bröllopsdag.

Det kommer vi ihåg för då gick vi och väntade på A-kullen. Varmt som attan var det. Men vi fick vänta till dagen efter, så imorgon fyller alla A-barn 2 år. GRATTIS i förskott, hoppas ni får något smaskigt.
 
I helgen var vi i Avesta på hundutställning. Vi hann slå upp tältet innan ovädret började. Berta låg under en fleecefilt
och huttrade. Mats och jag frös. Ett tag trodde vi att det blixtrade men det var nog en kamera. Då tänkte jag att vi struntar i detta. Berta löper ju och är lite tråkig just nu så jag trodde att svansen skulle hänga rakt ner. Men hon blev hur pigg som helst i ringen. Det blev en kanondag, BIR med cert och cacib.
 
B-kullens pappa var där också. Rosso fick excellent och kom 2:a i öppenklass. Det var 8 st i hans klass, så det var kanonbra gjort. GRATTIS, bra jobbat.
 
Så undrar vi vad som hänt med Ester huvudhår?? Det har blivit kanonfint. Förut har hon sett ut som en rotborste i huvudet. Nu ser hon ut som en jättefin lagotto. Vi har bytt foder till henne, så nu äter alla Brit Care. Vera är hur fin som helst i pälsen fast hon nyligen haft valpar.
 
Jag tänkte att Vera skulle ställas ut på någon utställning häromkring (åksjukan). Kanske få sitt sista cert. Så jag har börjar träna henne men det är inte lätt. Vill inte, så fort jag sätter på utställningkopplet så börjar hon krångla. Börjar skaka på huvudet, försöker komma undan kopplet (tycker inte om halsband & koppel). Knappt så hon tar korven, ställer inte upp sig. Jaja, vi får väl se. Man vinner inget cert om man inte vill visa sig. Och när man ska springa runt i ringen så springer hon så sakta man kan, får nästan dra runt henne. HON VILL INTE. JAG VILL. Ingen bra kombination. Vi får väl se.....Hon är så vacker och fin när hon springer lös på promenaderna.
 
Det ska alltid vara något, ingen har en perfekt hund.
 
Nu ska Berta och jag ut och cykla. Berta tycker det är jättekul. Igår var även Vera med men hon har inte riktig kondis ännu och så är det lite jobbigt med kopplet som hänger och slänger!!! Ester springer som en vilde när hon är med. Idag får dem andra två ta en vanlig promenad med husse.
 
 


Kommentarer
Elisabeth

Jättestort Grattis till utställingsresultatet. Hur roligt som helst. Roligt också att det gick bra för Astas pappa !

2012-06-20 @ 14:30:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Blixtra´s valpar

En blogg till våra valpköpare och deras blivande familjemedlemmar

RSS 2.0